T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı

TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Bilgilendirme Toplantısı

Yayın Tarihi : 29.11.2017

Günümüz dünyasında; enformasyon, teknoloji ve iletişim alanlarındaki büyük gelişmeler toplumları rekabete ve her geçen gün yeni gelişmelerin yaşandığı ekonomik bir yarışa itmiştir. Bu düzende ayakta kalabilmek, tüm sektörlerde müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun mal ve hizmet üretiminin sağlanmasıyla gerçekleşebilecektir.

Bu ihtiyaç ve beklentilerin karşılanması için Sayın Bakanımızın oluru ile Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatında Kalite Yönetim Sisteminin kurulması ve TS EN ISO 9001:2015 belgesi alınması kararlaştırılmıştır. Bakanlığımız TSE aracılığıyla bu belgenin alım sürecine merkez ve ilçeleri de kapsayan şekilde, taşra teşkilatında başlamış bulunmaktadır.

Bu doğrultuda TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Bilgilendirme Toplantısı İl Müdürlüğümüz Kütahya yolu yerleşkesinde bulunan toplantı salonumuzda 29.11.2017 tarihinde gerçekleştirildi. Toplantının açılış konuşmasını yapan İl Müdür Vekili Kemal ÇEVİK Kalite Yönetim Sisteminin önemi ve gerekliliğine vurgu yapmıştır. İl Müdür Yardımcıları, Şube ve İlçe Müdürleri ile teknik personelin katılımıyla gerçekleşen toplantıda İdari ve Mali İşler Şube Müdür Ferit SARIYERLİOĞLU ve Sosyolog Ali AĞÖREN' in gerçekleştirdiği sunum ile sistemin temel ilkeleri, işleyişi ve şartları katılımcılara aktarılmıştır.

ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi etkin bir kalite yönetim sistemini tanımlayan bir standarttır. Bu belge kuruluşun ürün ve hizmetlerinin uluslararası kabul görmüş bir standarda uygun olarak üretildiğini gösterir. Bir diğer deyişle, Kalite Yönetim Sistemine sahip olmak bir kuruluşun ürün veya hizmetlerinin uluslararası kabul görmüş bir yönetim sistemine uygun olarak sevk ve idare edilen bir yönetim anlayışının sonucunda ortaya konduğu ve dolayısı ile kuruluşun ürün ve hizmet kalitesinin sürekliliğinin sağlanabileceğinin bir güvencesini gösterir.

ISO 9001:2015 Standardı sunduğu ürün ya da hizmetin tipine, boyutuna bakılmaksızın, kamu veya özel sektör ayrımı yapılmadan tüm kuruluşlara uygulanması amaçlanmıştır.

Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması ve ISO 9001:2015 belgesine sahip olmanın kurumlara kattığı bazı olumlu özellikler şöyle sıralanabilir.

  • Kuruluşun imajının güçlenmesi, kalite bilincinin oluşması,
  • Müşteri (hizmet alanların) memnuniyetinin sağlanması,
  • İç, dış paydaşlar ve tedarikçilerle daha iyi ilişkileri kurulması,
  • Etkin bir yönetim anlayışı, çalışan tatmini sağlanması ye kuruluş içi iletişimin güçlenmesi,
  • Hizmet sunumunu sistematikleşmesi, standardize olması ve tutarlılık sağlaması,
  • Yapılan faaliyetlerin izlenmesi ve kontrolü,
  • Etkinlik ve üretkenlik artışı sağlanması,
  • Kaynak tasarrufu sağlanması.